Powrót |
To
może się udać!
mgr Jarosław Pytlak
Dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej nr 24 STO w Warszawie
od 1990 roku. Absolwent Wydziału Biologii oraz Wydziału Pedagogiki
Uniwersytetu Warszawskiego. Współautor "Zintegrowanego programu
nauczania początkowego", "Jednolitego programu nauczania
blokowego" oraz "Programu nauczania historii dla gimnazjum".
Współautor podręczników do nauczania blokowego, do języka polskiego,
historii i przyrody. Praktykujący harcmistrz.
|
Okres
przejściowy w nauczaniu zintegrowanym
(fragment Zintegrowanego programu nauczania początkowego, napisanego
wspólnie z Agnieszką Duszyńską, Filipem Wojewodą i Jarosławem
Pytlakiem)
mgr Ewa Pytlak
Inicjatorka i spiritus movens konferencji dla nauczycieli
nauczania zintegrowanego w SSP nr 24 STO w Warszawie.
Pierwsza nauczycielka SSP nr 24, zatrudniona już w 1990 roku,
mgr pedagogiki, specjalność: Nauczanie Początkowe; współautorka
"Zintegrowanego programu nauczania początkowego" oraz
koncepcji oceniania w nauczaniu zintegrowanym (program komputerowy
"Oceny opisowe dla Windows"); instruktorka edukacji
ekologicznej; ukończyła studia podyplomowe w zakresie wspomagania
dzieci z problemami rozwojowymi; prowadzi zajęcia z nauczycielami
z zakresu wprowadzania reformy oświatowej, nauczania zintegrowanego
i edukacji środowiskowej; wicedyrektor SSP nr 24 STO oraz wychowawczyni
klas czwartych.
|
Jak
radzić sobie z agresją w szkole?
Wykorzystanie metody dramy w edukacji "antyagresywnej"
dzieci i młodzieży.
dr Dorota Sobierańska
Absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW (kierunek Nauczanie
Początkowe), pracownik Katedry Edukacji Początkowej Wydziału Pedagogicznego
UW, od 1998 roku edukator dramy - Wydział Pedagogiczny UW, Kolegium
Nauczycielskie w Warszawie, Pracownia Pedagogiczna, szkolenia
organizowane przez ASSITEJ, kursy i szkolenia dla nauczycieli
na terenie całego kraju.
|
Precz
z ortografią!
Precz ze spisem lektur obowiązkowych!
Precz z planami wypracowań!
Zarys tematyki warsztatu.
Blaski
i cienie norweskiej szkoły lat dziewięćdziesiątych.
Szkoła taka sama dla wszystkich, a zarazem inna dla każdego.
mgr Ewa Partyga
W 1990 roku skończyłam teatrologię (a ściślej rzecz biorąc
polonistykę ze specjalizacja teatrologiczną) na Uniwersytecie
Jagiellońskim. W latach 1989-95 mieszkałam w Norwegii. Na Uniwersytecie
w Bergen studiowałam między innymi język norweski i historię sztuki.
Skończyłam też uniwersyteckie seminarium praktyczno-pedagogiczne,
zdobywając uprawnienia do nauczania (języka polskiego, dramy,
kulturoznawstwa i historii sztuki) w norweskich szkołach podstawowych
i średnich. W latach 1990-95 pracowałam w różnych norweskich szkołach
ucząc jako nauczycielka języka polskiego oraz jako nauczycielka
nauczania początkowego. W 1995 roku zostałam konsultantem instytucji,
którą można nazwać odpowiednikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej
w jednej z dzielnic Oslo. Pracowałam z dziećmi uchodźców i dziećmi
niepełnosprawnymi w przedszkolach, a także prowadziłam kursy i
szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych. Po powrocie do Polski
zajęłam się tłumaczeniem literatury pięknej z języka norweskiego
i angielskiego. W 1998 roku otworzyłam przewód doktorski w Instytucie
Polonistyki UJ. Jako słuchaczka studiów doktoranckich prowadzę
też czasami zajęcia dydaktyczne ze studentami.
W gruncie rzeczy powinnam napisać, ze przede wszystkim jestem
mamą trzech córek!
|
Pomiędzy...
- edukacja ekologiczna jako pomost między nauczaniem zintegrowanym
a klasą czwartą.
Zarys tematyki warsztatu.
mgr Honorata Waszkiewicz
Prezes Zarządu Fundacji Ośrodka Edukacji Ekologicznej, koordynatorka
programu "Edukacja w Naturze" i "Zielony Certyfikat",
nauczycielka biologii (I st. specjalizacji), podyplomowe studia
edukacji środowiskowej UW, trener Ośrodka Doskonalenia Instruktorów
Edukacji Ekologicznej, absolwentka kursów trenerów edukacji środowiskowej
Field Studies Council w Wielkiej Brytanii, trener aktywnych metod
edukacji ekologicznej - EkoLogik (polsko-szwedzki program szkoleniowy),
edukator Nowej Szkoły; dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli
AWANS (niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli o zasięgu
krajowym); współautorka pakietu edukacyjnego "Edukacja w
Naturze - szkoła i przedszkole jako lokalny ośrodek rozwoju zrównoważonego".
|
mgr Ewa Krupińska
Nauczycielka "wychowania do życia w rodzinie", pracownik
Ośrodka Rodziny Gminy Bemowo na stanowisku specjalisty ds. edukacji
prorodzinnej. Studia podyplomowe na kierunku Terapia i Trening
Grupowy (Uniwersytet Warszawski).
Prowadzi warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i wychowawców.
|
mgr Zofia Reyzz-Rubini
Psychoterapeutka w Ośrodku Rodziny Gminy Warszawa-Bemowo,
z doświadczeniem w pracy z grupami nauczycieli i rodziców, prowadzi
m.in. warsztaty umiejętności wychowawczych, grupy wsparcia, konsultacje
superwizyjne i szkolenia dla rad pedagogicznych.
Przygotowanie zawodowe uzyskiwała m.in. w Centrum Metodycznym
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Instytucie Terapii Gestalt
w Krakowie, Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie (dawniej Ośrodek
Psychoterapii Systemowej), Instytucie Psychologii Zdrowia oraz
Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.
|
mgr Piotr Piskorski
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Matematyki,
Informatyki i Mechaniki, nauczyciel i wicedyrektor Zespołu Szkół
Ogólnokształcących Społecznej Szkoły Podstawowej nr 14 i Społecznego
Gimnazjum nr 4 STO. Od trzech lat prowadzi zajęcia na Wydziale
Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, studia zaoczne, kierunek
Nauczanie Początkowe, przedmiot "pracownia metodyczna".
Współautor lub autor: programów nauczania: "Matematyka 2001
- szkoła podstawowa, klasy 4-6", "Matematyka 2001 -
gimnazjum"; cyklu materiałów dla uczniów i nauczycieli w
Bibliotece "Matematyki 2001"; preprintów wydawanych
w serii "Preprintów CODN"; pomocy dydaktycznych; artykułów
w czasopismach: "Matematyka i Nauczyciele" oraz "Delta".
|
mgr Joanna Biała
Tylko o rok "młodsza" od SSP nr 24 STO jako jej
pracownik; 21 lat stażu zawodowego. Ukończyła: Wydział Rewalidacji
w PIPS im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Resocjalizacji w WSPS oraz
Studium Nauczania Początkowego.
|
mgr Elżbieta Borsuk
Magister edukacji początkowej, 6-letni staż zawodowy; drugi
rok pracuje w SSP nr 24; wychowawczyni klasy 2b, prowadzi również
zajęcia z origami.
|
mgr Anna Jachna
Magister pedagogiki, absolwentka Podyplomowego Studium Edukacji
Początkowej i Reedukacji (UW); od sześciu lat nauczyciel nauczania
początkowego; w SSP nr 24 trzy lata; wychowawczyni klasy 1a.
|
mgr Agnieszka Regulska
Nauczycielka nauczania początkowego; absolwentka Uniwersytetu
Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego - kierunek: Edukacja Początkowa
z Reedukacją; wychowawczyni klasy 2a; drugi rok pracy w SSP nr
24.
|
|
|