Gospodarze i prowadzący zajęcia


To może się udać!


mgr Jarosław Pytlak
Dyrektor Społecznej Szkoły Podstawowej nr 24 STO w Warszawie od 1990 roku. Absolwent Wydziału Biologii oraz Wydziału Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Współautor "Zintegrowanego programu nauczania początkowego", "Jednolitego programu nauczania blokowego" oraz "Programu nauczania historii dla gimnazjum". Współautor podręczników do nauczania blokowego, do języka polskiego, historii i przyrody. Praktykujący harcmistrz.


Okres przejściowy w nauczaniu zintegrowanym
(fragment Zintegrowanego programu nauczania początkowego, napisanego wspólnie z Agnieszką Duszyńską, Filipem Wojewodą i Jarosławem Pytlakiem)


mgr Ewa Pytlak
Inicjatorka i spiritus movens konferencji dla nauczycieli nauczania zintegrowanego w SSP nr 24 STO w Warszawie.
Pierwsza nauczycielka SSP nr 24, zatrudniona już w 1990 roku, mgr pedagogiki, specjalność: Nauczanie Początkowe; współautorka "Zintegrowanego programu nauczania początkowego" oraz koncepcji oceniania w nauczaniu zintegrowanym (program komputerowy "Oceny opisowe dla Windows"); instruktorka edukacji ekologicznej; ukończyła studia podyplomowe w zakresie wspomagania dzieci z problemami rozwojowymi; prowadzi zajęcia z nauczycielami z zakresu wprowadzania reformy oświatowej, nauczania zintegrowanego i edukacji środowiskowej; wicedyrektor SSP nr 24 STO oraz wychowawczyni klas czwartych.


Jak radzić sobie z agresją w szkole?
Wykorzystanie metody dramy w edukacji "antyagresywnej" dzieci i młodzieży.


dr Dorota Sobierańska
Absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW (kierunek Nauczanie Początkowe), pracownik Katedry Edukacji Początkowej Wydziału Pedagogicznego UW, od 1998 roku edukator dramy - Wydział Pedagogiczny UW, Kolegium Nauczycielskie w Warszawie, Pracownia Pedagogiczna, szkolenia organizowane przez ASSITEJ, kursy i szkolenia dla nauczycieli na terenie całego kraju.


Precz z ortografią!
Precz ze spisem lektur obowiązkowych!
Precz z planami wypracowań!
Zarys tematyki warsztatu.

Blaski i cienie norweskiej szkoły lat dziewięćdziesiątych.
Szkoła taka sama dla wszystkich, a zarazem inna dla każdego.


mgr Ewa Partyga
W 1990 roku skończyłam teatrologię (a ściślej rzecz biorąc polonistykę ze specjalizacja teatrologiczną) na Uniwersytecie Jagiellońskim. W latach 1989-95 mieszkałam w Norwegii. Na Uniwersytecie w Bergen studiowałam między innymi język norweski i historię sztuki. Skończyłam też uniwersyteckie seminarium praktyczno-pedagogiczne, zdobywając uprawnienia do nauczania (języka polskiego, dramy, kulturoznawstwa i historii sztuki) w norweskich szkołach podstawowych i średnich. W latach 1990-95 pracowałam w różnych norweskich szkołach ucząc jako nauczycielka języka polskiego oraz jako nauczycielka nauczania początkowego. W 1995 roku zostałam konsultantem instytucji, którą można nazwać odpowiednikiem poradni psychologiczno-pedagogicznej w jednej z dzielnic Oslo. Pracowałam z dziećmi uchodźców i dziećmi niepełnosprawnymi w przedszkolach, a także prowadziłam kursy i szkolenia dla nauczycieli przedszkolnych. Po powrocie do Polski zajęłam się tłumaczeniem literatury pięknej z języka norweskiego i angielskiego. W 1998 roku otworzyłam przewód doktorski w Instytucie Polonistyki UJ. Jako słuchaczka studiów doktoranckich prowadzę też czasami zajęcia dydaktyczne ze studentami.
W gruncie rzeczy powinnam napisać, ze przede wszystkim jestem mamą trzech córek!


Pomiędzy... - edukacja ekologiczna jako pomost między nauczaniem zintegrowanym a klasą czwartą.
Zarys tematyki warsztatu.


mgr Honorata Waszkiewicz
Prezes Zarządu Fundacji Ośrodka Edukacji Ekologicznej, koordynatorka programu "Edukacja w Naturze" i "Zielony Certyfikat", nauczycielka biologii (I st. specjalizacji), podyplomowe studia edukacji środowiskowej UW, trener Ośrodka Doskonalenia Instruktorów Edukacji Ekologicznej, absolwentka kursów trenerów edukacji środowiskowej Field Studies Council w Wielkiej Brytanii, trener aktywnych metod edukacji ekologicznej - EkoLogik (polsko-szwedzki program szkoleniowy), edukator Nowej Szkoły; dyrektor Centrum Doskonalenia Nauczycieli AWANS (niepublicznej placówki doskonalenia nauczycieli o zasięgu krajowym); współautorka pakietu edukacyjnego "Edukacja w Naturze - szkoła i przedszkole jako lokalny ośrodek rozwoju zrównoważonego".


mgr Ewa Krupińska
Nauczycielka "wychowania do życia w rodzinie", pracownik Ośrodka Rodziny Gminy Bemowo na stanowisku specjalisty ds. edukacji prorodzinnej. Studia podyplomowe na kierunku Terapia i Trening Grupowy (Uniwersytet Warszawski).
Prowadzi warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców i wychowawców.


mgr Zofia Reyzz-Rubini
Psychoterapeutka w Ośrodku Rodziny Gminy Warszawa-Bemowo, z doświadczeniem w pracy z grupami nauczycieli i rodziców, prowadzi m.in. warsztaty umiejętności wychowawczych, grupy wsparcia, konsultacje superwizyjne i szkolenia dla rad pedagogicznych.
Przygotowanie zawodowe uzyskiwała m.in. w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie (dawniej Ośrodek Psychoterapii Systemowej), Instytucie Psychologii Zdrowia oraz Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie.


mgr Piotr Piskorski
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki, nauczyciel i wicedyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Społecznej Szkoły Podstawowej nr 14 i Społecznego Gimnazjum nr 4 STO. Od trzech lat prowadzi zajęcia na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego, studia zaoczne, kierunek Nauczanie Początkowe, przedmiot "pracownia metodyczna".
Współautor lub autor: programów nauczania: "Matematyka 2001 - szkoła podstawowa, klasy 4-6", "Matematyka 2001 - gimnazjum"; cyklu materiałów dla uczniów i nauczycieli w Bibliotece "Matematyki 2001"; preprintów wydawanych w serii "Preprintów CODN"; pomocy dydaktycznych; artykułów w czasopismach: "Matematyka i Nauczyciele" oraz "Delta".


mgr Joanna Biała
Tylko o rok "młodsza" od SSP nr 24 STO jako jej pracownik; 21 lat stażu zawodowego. Ukończyła: Wydział Rewalidacji w PIPS im. M. Grzegorzewskiej, Wydział Resocjalizacji w WSPS oraz Studium Nauczania Początkowego.


mgr Elżbieta Borsuk
Magister edukacji początkowej, 6-letni staż zawodowy; drugi rok pracuje w SSP nr 24; wychowawczyni klasy 2b, prowadzi również zajęcia z origami.


mgr Anna Jachna
Magister pedagogiki, absolwentka Podyplomowego Studium Edukacji Początkowej i Reedukacji (UW); od sześciu lat nauczyciel nauczania początkowego; w SSP nr 24 trzy lata; wychowawczyni klasy 1a.


mgr Agnieszka Regulska
Nauczycielka nauczania początkowego; absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Pedagogicznego - kierunek: Edukacja Początkowa z Reedukacją; wychowawczyni klasy 2a; drugi rok pracy w SSP nr 24.