| Powrót |
Temat lekcji: Miejsce najbliższe - radiostacja
gliwicka
|
skrócona
wersja |
| |
|
|
| |
Cele: |
|
| |
POZNAWCZE P: |
|
| |
- pamiętanie pojęć: radiostacja, prowokacja, hitlerowcy, maszt, wieża
budynek obsługi
- zapoznanie się z fragmentem książki H. Bieńka: Pierwsza polka,
ukazującym napad na radiostację widziany oczami dzieci
- pamiętanie faktów związanych z historią radiostacji
- rozumienie przyczyn prowokacji gliwickiej
- rozumienie związku między prowokacją a wybuchem II wojny światowej
|
|
| |
KSZTAŁTUJĄCE K: |
|
| |
- umiejętność wskazania elementów budowli składających się na radiostację
- umiejętność znalezienia przypuszczalnego miejsca, z którego obserwowały
radiostacją dzieci opisane przez Bieńka
|
|
| |
WYCHOWAWCZE W: |
|
| |
- zaakceptowanie roli jaką radiostacja pełni obecnie
- rozwijanie postaw walczących z kłamstwem i oszustwem
|
|
| |
METODY M: |
|
| |
- wycieczka na teren radiostacji
- pogadanka na temat historii i współczesnego znaczenia radiostacji
|
|
| |
ŚRODKI Ś: |
|
| |
- fragment książki: H. Bieniek, "Pierwsza polka"
- zdjęcia
- plan miasta
|
|
| |
|
|
| |
TOK LEKCJI
|
|
| |
- Czynności organizacyjno - porządkowe
- Wyjście do radiostacji
- Obejrzenie terenu radiostacji ze zwróceniem uwagi na rodzaj surowca,
z którego wykonano wieżę (drewno modrzewiowe)
- Pogadanka przedstawiająca fakty związane z prowokacją, jej przyczyny
i skutki
- Odczytanie fragmentu prozy H. Bieńka
- Poszukiwanie miejsca, z którego dzieci obserwowały radiostację
- Wskazanie przez uczniów elementów radiostacji
- Uporządkowanie wiedzy i wiadomości, sprawdzenie stopnia zrozumienia
- Swobodne wypowiedzi uczniów na temat prowokacji Gliwickiej
|
|